HİKAYEMİZ
Mesafeli Satış Sözleşmesi – GoodCoffee
MADDE 1 - TARAFLAR
1.1 SATICI
Ünvanı: MUSTAFA MANSUR YILAR GOOD COFFEE
Adresi: 19 Mayıs mah. Okur sok. No:16A, Kadıköy/İSTANBUL
Telefon: 0535 574 43 53
E-Posta Adresi: hello@goodcoffee.com.tr
Ürün İade Adresi: 19 Mayıs mah. Okur sok. No:16A, Kadıköy/İSTANBUL
1.2 ALICI
Adı Soyadı:
Adresi:
Telefon:
E-Posta Adresi:
MADDE 2 - KONU
İşbu sözleşmenin konusu, ALICI'nın SATICI'ya ait www.goodcoffee.com.tr internet sitesinden elektronik ortamda siparişini yaptığı aşağıda nitelikleri ve satış fiyatı belirtilen ürünün satışı ve teslimi ile ilgili olarak 6502 sayılı Tüketicilerin Korunması Hakkındaki Kanun ve Mesafeli Sözleşmeler Uygulama Esas ve Usulleri Hakkında Yönetmelik hükümleri gereğince tarafların hak ve yükümlülüklerinin saptanmasıdır.
MADDE 3 - SÖZLEŞME KONUSU ÜRÜN
Ürünlerin (malların/hizmetlerin) Cinsi ve Türü, Miktarı, Marka/Modeli ve Satış Bedeli ve Teslimat Bilgileri aşağıda belirtildiği gibi olup, bu bilgiler alıcı tarafından onaylanmıştır.
Ürün Adı:
Ürün Miktarı:
Toplam (KDV Dâhil) Fiyat:
Kargo Bedeli:
KDV Dâhil Toplam Tutar:
Ödeme Şekli:
Teslimat Adresi:
Teslim Edilecek Kişi:
Telefon Numarası:
Fatura Edilecek Kişi/Kurum:
Fatura Adresi:
TC Kimlik No:
Vergi Dairesi:
Vergi Sicil Numarası:
MADDE 4 - CAYMA HAKKI
4.1- SATICI, ALICI'ya aşağıdaki taahhütte bulunmaktadır.
"Tüketicinin hiçbir hukuki ve cezai sorumluluk üstlenmeksizin ve hiçbir gerekçe göstermeksizin (ve cezai şart ödemeksizin) malı teslim aldığı veya sözleşmenin imzalandığı tarihten itibaren 14 gün içerisinde malı veya hizmeti reddederek sözleşmeden cayma hakkının var olduğunu ve cayma bildiriminin satıcıya ulaşması tarihinden itibaren malı geri almayı taahhüt ederiz.”
4.2- Cayma hakkının kullanılması için bu süre içinde SATICI'ya bildirimde bulunulması şarttır. (Bu bildirim mektup, elektronik posta gibi bir sürekli veri taşıyıcısı-uzaktan iletişim aracı ile SATICI'nın işbu sözleşmede belirtilen iletişim adresine yapılabilir.) Bu hakkın kullanılması halinde, anılan bildirimin yanı sıra 3. kişiye veya ALICI'ya teslim edilen ürünün SATICI'ya gönderildiğine ilişkin kargo teslim tutanağı örneği ile (vergi mevzuatı uyarınca) fatura aslının iadesi gerekmektedir. Ayrıca, iade edilmesi gereken ürünlerin kutusu, ambalajı, varsa standart aksesuarları ile birlikte eksiksiz ve hasarsız olarak SATICI'ya teslim edilmesi gerekmektedir. Cayma hakkı kullanılarak iade edilen ürünün kargo bedeli SATICI tarafından karşılanır.
4.3- Faturası kurumlar adına düzenlenen sipariş iadeleri İADE FATURASI kesilmediği takdirde kabul edilmeyecektir.
4.4- Yukarıda yazılı belgelerin ve ürün SATICI'ya bu şekilde ulaşmasını takip eden 10 gün içinde ürün bedeli ALICI'ya iade edilir. Kredi kartlı ödemelerde iade işlemi de ALICI kredi kartına iade sureti ile yapılır (Genel Hükümler 8. maddenin iadeye ilişkin hüküm ve açıklamaları cayma hakkının kullanılması sebebi ile iade hallerinde de geçerlidir).
4.5- Cayma hakkı kullanılabilen ürünlerde, yine mevzuat uyarınca, malda mutat kullanım dışında kullanımdan ötürü meydana gelen değişiklik ve bozulmalar ya da genel olarak tüketicinin kusurundan kaynaklanan bir değer azalması söz konusu ise Tüketici'nin değerdeki bu azalmayı, iade imkânsızlığı var ise malın değerini (yukarıdaki satış fiyatını) SATICI'ya tazmin etmesi gerekir.
MADDE 5 - CAYMA HAKKI KULLANILAMAYACAK ÜRÜNLER
a) Fiyatı finansal piyasalardaki dalgalanmalara bağlı olarak değişen ve satıcı veya sağlayıcının kontrolünde olmayan mal veya hizmetlere ilişkin sözleşmeler.
b) Tüketicinin istekleri veya kişisel ihtiyaçları doğrultusunda hazırlanan mallara ilişkin sözleşmeler.
c) Çabuk bozulabilen veya son kullanma tarihi geçebilecek malların teslimine ilişkin sözleşmeler.
ç) Tesliminden sonra ambalaj, bant, mühür, paket gibi koruyucu unsurları açılmış olan mallardan; iadesi sağlık ve hijyen açısından uygun olmayanların teslimine ilişkin sözleşmeler.
d) Tesliminden sonra başka ürünlerle karışan ve doğası gereği ayrıştırılması mümkün olmayan mallara ilişkin sözleşmeler.
e) Malın tesliminden sonra ambalaj, bant, mühür, paket gibi koruyucu unsurları açılmış olması halinde maddi ortamda sunulan kitap, dijital içerik ve bilgisayar sarf malzemelerine ilişkin sözleşmeler.
f) Abonelik sözleşmesi kapsamında sağlananlar dışında, gazete ve dergi gibi süreli yayınların teslimine ilişkin sözleşmeler.
g) Belirli bir tarihte veya dönemde yapılması gereken, konaklama, eşya taşıma, araba kiralama, yiyecek-içecek tedariki ve eğlence veya dinlenme amacıyla yapılan boş zamanın değerlendirilmesine ilişkin sözleşmeler.
ğ) Elektronik ortamda anında ifa edilen hizmetler veya tüketiciye anında teslim edilen gayri maddi mallara ilişkin sözleşmeler.
h) Cayma hakkı süresi sona ermeden önce, tüketicinin onayı ile ifasına başlanan hizmetlere ilişkin sözleşmeler.
MADDE 6 - GENEL HÜKÜMLER
6.1- ALICI, SATICI’ya ait www.goodcoffee.com.tr alan adlı internet sitesinde satışa arz edilen sözleşme konusu ürünün internet sitesinde belirtilen ve yukarıda yer alan temel nitelikleri, satış fiyatı, fiyatların geçerlilik süresi ve ödeme şekli ile teslimata ilişkin ön bilgileri ve diğer bilgileri okuyup doğru ve eksiksiz şekilde bilgi sahibi olduğunu ve elektronik ortamda satın almaya ilişkin gerekli teyidi verdiğini kabul ve beyan eder.
6.2- Sözleşme konusu ürün, yasal 30 günlük (ve ALICI'nın önceden bilgilendirilmesi ile ek 10 günlük) süreyi aşmamak koşulu ile her bir ürün için ALICI'nın yerleşim yerinin uzaklığına bağlı olarak 7 iş günü içerisinde süre içinde ALICI veya gösterdiği adresteki kişi/kuruluşa, SATICI'nın anlaşmalı olduğu kargo firması tarafından teslim edilir. SATICI sattığı ürünleri KARGO firmaları aracılığı ile ALICI'lara göndermekte ve teslim ettirmektedir.
6.3- Genel olarak aksi belirtilmediği sürece teslimat masrafları (kargo ücreti vb.) ALICI'ya aittir. SATICI, internet sitesinde, ilan ettiği rakamın üzerinde alışveriş yapanların veya kimi kampanyalarında teslimat ücretinin kendisince karşılanacağını beyan etmişse, teslimat masrafı SATICI tarafından karşılanır. Teslimat; stokun müsait olması ve mal bedelinin SATICI’nın hesabına geçmesinden sonra en kısa sürede yapılır.
6.4- Adreste teslim edilmiş ürünlerin, teslimatı anında ALICI'nın bizatihi adresinde bulunmaması durumunda, SATICI edimini tam ve eksiksiz olarak yerine getirmiş olarak kabul edilecektir. Adreste teslim alacak kimsenin olmaması durumunda kargo firması ile temas kurarak ürünlerin sevkiyatını takip etmek ALICI'nın sorumluluğu olacaktır. Ürün, ALICI'dan başka bir kişi/kuruluşa teslim edilecek ise, teslim edilecek kişi/kuruluşun adresinde bulunmamasından veya teslimatı kabul etmemesinden SATICI sorumlu tutulamaz. Bu hallerde ALICI'nın ürünü geç teslim almasından kaynaklanan her türlü zarar ile ürünün kargo şirketinde beklemiş olması ve/veya kargonun SATICI'ya iade edilmesinden dolayı oluşan giderler de ALICI'ya aittir.
6.5- ALICI, ürünü teslim aldığı anda kontrol etmekle ve üründe kargodan kaynaklanan bir sorun gördüğünde, ürünü kabul etmemekle ve KARGO firması yetkilisine tutanak tutturmakla sorumludur. Aksi halde SATICI sorumluluk kabul etmeyecektir. Ürün teslimatı sırasında SATICI'nın talebi halinde ALICI işbu Sözleşmenin bir basılı örneğini imzalamakla yükümlüdür; imzalamaması durumunda ürün teslimatı yapılmayabilir. İnternet sitesinden alışveriş sırasında ALICI tarafından onaylanan bu sözleşme her durumda yeterli ve geçerlidir.
6.6- ALICI'nın, SATICI tarafından aksi yazılı öngörülmemiş ise, ürünü teslim almadan önce bedelini tamamen ödemiş olması gerekir. Peşin satışlarda teslimattan önce ürün bedeli SATICI'ya tamamen ödenmediği, taksitli satışlarda vadesi gelen taksit tutarı tediye edilmediği takdirde, SATICI tek taraflı olarak sözleşmeyi iptal edebilir ve ürünü teslim etmeyebilir.
6.7- Ürün teslimatı sonrasında herhangi bir sebepten dolayı, işlem yapılan kredi kartının ait olduğu Banka/finansman kurumunun ürün bedelini SATICI'ya ödeyememesi halinde, ürün en geç 3 gün içinde ALICI tarafından SATICI'ya iade edilir. Ürün bedelinin ödenememesi ALICI'nın kusurundan kaynaklanıyor ise kargo masrafları ALICI tarafından karşılanacaktır. SATICI'nın iadeyi kabul etmeksizin ürün bedeli alacağını takip dâhil diğer tüm akdi-kanuni hakları ayrıca ve her halükarda saklıdır. Tereddüte mahal vermemek bakımından; ALICI'nın satış bedelini Bankalar ve finansman kuruluşlarından sahibi bulunduğu kredi kartı, taksit kart v.b. ile ödediği hallerde bu kartların sağladığı tüm imkânlar doğrudan kartı veren kuruluşca sağlanmış kredi ve/veya taksitli ödeme imkânlarıdır; bu çerçevede gerçekleşen ve SATICI'nın bedelini defaten veya peyder pey tahsil ettiği ürün satışları işbu sözleşmenin tarafları yönünden kredili veya taksitli satış değildir ve peşin satıştır. SATICI'nın kanunen taksitle satış sayılan hallerdeki yasal hakları (taksitlerin ödenmemesi halinde sözleşmeyi fesih ve/veya kalan borcun tümünün temerrüt faizi ile birlikte ödenmesini talep hakları dâhil) mevcut ve saklıdır. ALICI'nın temerrüdü durumunda mevzuat tarafından belirlenen oranda temerrüt faizi tatbik edilir.
6.8- Ürünün normal satış/teslimat koşulları dışında olağanüstü durumlar (hava muhalefeti, yoğun trafik, deprem, sel, yangın gibi) nedeni ile yasal 30 günlük süre zarfında teslim edilememesi ve gecikmenin 10 günü aşması söz konusu ise, SATICI teslimat ile ilgili olarak ALICI'yı bilgilendirir. Bu durumda ALICI siparişi iptal edebilir, benzer bir ürün sipariş edebilir veya olağanüstü durum sonuna kadar bekleyebilir. Sipariş iptallerinde ürün bedeli tahsil edilmiş ise iptalden itibaren 10 gün içinde ALICI'ya iade edilir. Kredi kartlı ödemelerde iade işlemi de ALICI kredi kartına iade sureti ile yapılır ve ürün tutarı, siparişin ALICI tarafından iptal edilmesinden sonra 10 gün içerisinde ilgili bankaya iade edilir; bu tutarın Bankaya iadesinden sonra ALICI hesaplarına yansıması tamamen Banka işlem süreci ile ilgili olup, SATICI’nın bu hususa ilişkin herhangi bir şekilde müdahalede bulunması mümkün olamamaktadır.
6.9- ALICI, ürün ve satışla ilgili talep ve şikâyetlerini sözleşmenin giriş kısmındaki SATICI iletişim kanalları ile SATICI'ya bildirebilir. Ürün teslimatı sırasında SATICI'nın talebi halinde ALICI işbu sözleşmenin bir asılı örneğini imzalamakla yükümlüdür; imzalamaması durumunda ürün teslimatı yapılmayabilir. İnternet sitesinden alışveriş sırasında ALICI tarafından onaylanan bu sözleşme her durumda yeterli ve geçerlidir.
6.10- SATICI, haklı bir sebebe dayanmak şartıyla sözleşme konusu ürün/hizmetin tedarik edilemeyeceğinin anlaşılması halinde açık ve anlaşılabilir bir şekilde ALICI'yı bilgilendirerek onayını almak sureti ile eşit kalite ve fiyatta başka bir mal/hizmeti tedarik edebilir ve sözleşme konusu taahhüdünü bu suretle yerine getirmiş sayılır. ALICI'nın onay vermediği hallerde sipariş iptaline ilişkin hükümler uygulanır.
6.11- ALICI tarafından ön bilgileri almasını ve teyidini müteakiben onaylanan işbu sözleşme, ilgili hükümler saklı kalmak üzere, tarafların işbu sözleşmeden doğan ödeme/teslim yükümlülüklerini yerine getirdikleri zamana kadar yürürlüktedir.
6.12- On sekiz (18) yaşından küçük kişiler, SATICI ile sözleşme imzalayamaz. SATICI, ALICI’nın sözleşmede belirttiği yaşının doğru olduğunu esas alacaktır. Ancak ALICI’nın yaşını yanlış yazmasından dolayı SATICI’ya hiçbir şekilde sorumluluk yüklenemez.